Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Εντείνονται οι αντιδράσεις για τα σχολεία


Με κυριότερο αίτημα να μην κλείσει το σχολείο, στο πλαίσιο των αλλαγών στον σχολικό χάρτη που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, χθες μαθητές του Γυμνασίου Ριζώματος αποφάσισαν να απέχουν από τα μαθήματα τους, διαμαρτυρόμενοι για το γεγονός ότι το σχολείο τους συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση για τα υπό συγχώνευση σχολεία. Όπως είπαν τα παιδιά ξεκινήσαμε αποχή, διότι δεν θέλουμε να κλείσει το σχολείο μας και κανένα σχολείο, ενώ είμαστε κατά του σχολικού "Καλλικράτη. «Δεν θέλουμε να συγχωνευθούμε με κάποιο άλλο σχολείο,
διότι το σχολείο μας πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να γίνεται σωστά το μάθημα», ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, το μέλος της Επιτροπής Αγώνα των Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ριζώματος, κ. Αθανάσιος Μήτσιος τόνισε ότι γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται έντονα για την εισήγηση του κ. Τσέλιου προς την Περιφερειακή Εκπαίδευση Θεσσαλίας, σχετικά με την συγχώνευση των σχολείων. «Θεωρούμε ότι τα σχολεία πληρούν όλες τις προϋποθέσεις. Το μόνο ζήτημα που υπάρχει είναι ο μικρός αριθμός των μαθητών, αλλά αυτό θα επιλυθεί» σημείωσε και χαρακτήρισε το Γυμνάσιο του Ριζώματος κόσμημα, λέγοντας με έμφαση «και τώρα θέλουν μας πάνε στο 4ο Γυμνάσιο».
Σημειωτέον, αποχή από τα μαθήματα τους και κατάληψη ξεκίνησαν οι μαθητές των Γυμνασίων Φήκης, Ζάρκου και Μεγάρχης, σχολεία τα οποία συμπεριλαμβάνονται στην εισήγηση του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, κ. Θεόδωρου Τσέλιου.
Επιστολή ΟΛΜΕ προς γονείς
«Τις τελευταίες δεκαετίες επικράτησαν στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις με έμφαση στην ελευθερία της προσωπικής δράσης και τον ατομικισμό. Έτσι προωθήθηκε η ασύδοτη κερδοφορία του κεφαλαίου, η συσσώρευση τεράστιου πλούτου, η διεύρυνση των ανισοτήτων, η κατασπατάληση των φυσικών πόρων και η καταστροφή του περιβάλλοντος. Ο δημόσιος τομέας, η παιδεία και η υγεία, αφού υποβαθμίστηκαν και απαξιώθηκαν από τις κρατικές πολιτικές, εμφανίζονται σήμερα ως παράγοντες της αναποτελεσματικότητας, της στασιμότητας και τελικά της ύφεσης και της υπερχρέωσης της χώρας μας. Την ίδια στιγμή οι αγορές ταυτίζονται με την αποτελεσματικότητα, την ανάπτυξη, την πρόοδο, την ευελιξία, την επιχειρηματική ικανότητα, το δυναμισμό και την καινοτομία. Επιδιώκουν να απαξιώσουν την παιδεία ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, που πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε κάθε πολίτη, και να προωθήσουν στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιρειών και στο χώρο της εκπαίδευσης». Αυτό τονίζεται, μεταξύ των άλλων, στην ανοικτή επιστολή της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) προς τους γονείς. Κατά την ΟΛΜΕ στην κατεύθυνση της μείωσης των κοινωνικών δαπανών εντάσσεται και η δραστική μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση, η οποία είναι αποτυπωμένη με τον πιο εύγλωττο τρόπο στον κρατικό προϋπολογισμό του 2011. Τα 2,75% του ΑΕΠ για την Παιδεία αποτελεί ιστορικό χαμηλό των τελευταίων τριάντα χρόνων και δείχνει ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά ζητήματα σχολικής στέγης, διπλοβάρδιας, εργαστηριακού εξοπλισμού, υποδομών άθλησης, σχολικών βιβλιοθηκών, λειτουργικών δαπανών, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και θεσμών στήριξης των μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου